ДРЕВЛЕПРАВОСЛАВИЕ. Форум старообрядцев всех согласий
УВАЖАЕМЫЕ ГОСТИ, данный старообрядческий форум не осуществляет миссионерской деятельности и создан для общения между христианами старого обряда. На форуме существует "Премодерация". Извините за неудобства, Для того, чтобы зарегистрироваться на форуме староверов, напишите сообщение и поставьте галочку "Зарегистрироваться" рядом с кнопкой "Отправить". После трех сообщений по премодерации, те кто отказываются регистрироваться, допускаться более на древлеправославный форум не будут.

АвторСообщение





Сообщение: 821
Зарегистрирован: 04.11.08
Откуда: Канада
ссылка на сообщение  Отправлено: 12.09.09 10:05. Заголовок: Отношения ветковцев и диаконовцев


Не малыя убо зари истиннаго разума надѣемся восприятии, аще прочитаемъ благораузмно вѣтковскихъ отецъ здѣ положенная посланiя; познаемъ добрѣ, каковы главы сiи, едина другой не покоряющыися; уразумѣемъ не твердое ихъ бытии основанiе; научимся зыблющихся основанiй удалятися и изыскивати твердое основанiе. Аще бо сiи знаменитыхъ и первосѣдательныхъ отецъ своихъ повелѣнiя не хранятъ: что о прочем надѣятися?

Вопрошахомъ убо не единого послѣдующихъ имъ, на коемъ соборныя церкве преданiи толкая ваша вѣрность, толикая надежда отцемъ своемъ в послѣдованiи утверждается? Отвѣщеваютъ: отцы наши такъ творили и творити насъ научили сице. И егда на сей паки вопросъ задаемъ имъ: отцы ваши сie и ciе по коему писанiю творили? Отвѣщеваютъ: мы сего не вѣмы; токмо вѣмы, яко Богъ тѣлеса ихъ по смерти въ нетлѣнiи прославилъ. Аще бы они не писменно себе и прочихъ водили, то тако бы нетлѣнiемъ симъ почтилъ; а яко тако Богомъ прославлении, несумѣнно имъ послѣдуемъ. Что же они творили и како научили: ни единъ взглядъ на се имутъ.

Представляютъ убо мощи Ѳеодосiя, и тѣми свое согласiе выхваляютъ; а что Ѳеодосiй предаетъ, то ни зачто кладутъ. Аще бо похвала васъ и отецъ вашихъ, древнихъ отецъ вашихъ, нетлѣнiе: то чего ради преданная ими не храните? Почто в тѣхъ велiе презорство имате? Хвалите убо словомъ, вещiю же хулите; гладите единою рукою, а другою биете. Почти инъ путь вы и отцы ваши, по Ѳеодосiи бывшiи, возъимѣсте и ино разсужденiе воспрiясте? Древнiй отецъ вашъ Ѳеодосiй отъ общаго разсужденiя научалъ послѣдующихъ себѣ смиренiю и доброму соглаciю, дабы дiаконовыхъ ни в чемъ не гнушалися, но якоже вѣтковское, тако и дияконово согласiе во всемъ равно имѣли; а отдѣляющихся ихъ и гаждающихъ осуди дерзости погрѣшительныя бытии, о чемъ посланiе его писанное в нижегородскiя скиты лѣта ǂЗСИI съ подписанiемъ рукъ, вѣдати подаетъ.

Послѣ же сего, в лѣто ǂЗСКИ-е вѣтковскiй архимандритъ, по совѣту братiи, в разныя слободы о дiаконовыхъ, ни единъ взглядъ Феодосiя имѣя, писа, но гаждая. Подобнѣ же еще отъ всего вѣтковскаго монастыря писаша посланiе в лѣто ǂЗСЛВ-е за подписанiемъ же рукъ, далеще отступающее отъ разума Ѳеодосiева, дiаконовыхъ злѣйше арiанъ нарицающе. А наипаче сихъ еще полное посланiе, писанное в лѣто ǂЗСЛЕ во Избынь, съ тяжкимъ отъ Вѣтки прикахомъ, дабы до конца дiаконовыхъ, послѣдующiи имъ, облюдалися.

И по сихъ всѣхъ предложенныхъ явѣ есть, яко не токмо вы, но еще отцы ваши въ послѣдованiи отца древняго Феодосiя ученiе и повелѣнiя отринуша и ни во что положиша. И отъ лѣта ǂЗСКИ донынѣ, аки по лѣствицѣ отъ разума Ѳеодосiева къ земнымъ сходящее, в долния вещи снидосте и токмо имя, а не дѣло Ѳеодосiево обносите, яко же и сами себе дознати можете; ибо единъ другаго предварясте въ вещехъ земныхъ: въ славѣ, въ покои и небреженiи и прочая, въ нихъ же наипаче духовнiи наши погружении, яже сущия вины ересей. И еще Ѳеодосiя отца своего глаголете! Дѣло васъ показует, яко нѣсте сынове онаго Ѳеодосiя, о чем внятно прочтенiемъ посланiя ваша являют

Предложивше собранная посланiя главнѣйшихъ членовъ вѣтковскаго согласiя, на нихъ же народи сiи уповаютъ, просимъ коегождо читателя и слышателя благоразумна, да скажетъ намъ коего отецъ здѣ правое ученiе: Ѳеодосiя ли, или по немъ бывшихъ? Аще же кто обоя возглаголетъ правого ученiя, неразуменъ фвится; ибо благословляти и проклинати, почитати и безчестити нѣсть едино, но далече едино другаго. Не просто полагали выше положенная; ибо въ основанiе кладется вѣрнымъ, да всякъ разумѣяй и творяй тако спасется; аще ли кто оная словеса аки в зимѣ Мотыку положитъ: не потреба и глаголати ихъ наставниками и отцами своими, самоотеченъ и самоучитель пребывая. Аще ли глаголати их: отцы наши, отцы наши, - то покажи отца своего дѣломъ, а не словомъ нареченiе. Но отцы ваши разно ученiе показаша. Ѳеодосiй повелѣ вамъ дiаконовыхъ, якоже каженiе, тако и вся свяшеннодѣйствiя равно с вѣтковскими вмѣняти. По Ѳеодосiи же бывшiи отцы ваши вопреки написаша, повелѣвающе дiаконовыхъ якоже каженiе, сице и вся ихъ священнодѣйства отриновенна вмѣняти и еретически бытии глаголаша. И зрите коль велiе между Ѳеодосiемъ и между по немъ бывшими отцы разнство въ преданiихъ ихъ обрѣтается: ибо единъ отецъ о дiаконовыхъ учитъ народ православными вмѣняти, а по немъ бывшiи отцы учатъ той же народъ дiаконовыхъ за еретиковъ вмѣняти. И не единою, но многажды, отъ лета ǂЗСКИ-го до самого разоренiя Вѣтки, единъ надъ другаго гажденiемъ на дiаконовыхъ взаимашеся.

И стало быть сiе преданiе обдержное, а не мимо идущее, но подтвердительное руками. Здѣ дадите намъ слово: коего разньства во ученiи отцы ваши? Онiи ли, иже дiаконовыхъ за православныхъ вмѣняти повелѣша; или тiи, кои сихъ за еретиковъ вмѣняти повелѣша: ее можетъ бо здѣ, имѣяй чувство разсудительное, глаголати: единаково ученiе. Ибо по наученiю коея страны: аще кто правовѣрныхъ вмѣняти будетъ за еретиковъ потребится, такоже и еретиковъ вмѣняяй правовѣрными, умретъ, съ еретики будет. Нѣсть бо се мало разньство во ученiи, но велико и самое дущи касаемое, - вещь во истину ужасна. Ибо по симъ выкладамъ: аще право есть ученiе Ѳеодосiево, то Вѣтки отъ лѣта ǂЗСКИ-го ученiе наста неправо, а Ѳеодосiевъ разумъ погибе. И послѣдуяй второму ученiю, всуе Ѳеодосiевымъ нетлѣнiемъ хвалится, его же Ѳеодосiй за ино ученiе ненавидитъ; ибо сицевая похвала и у Барняъ о мощехъ Николиныхъ; но не сея ради вещи и равни суть Баряне Николѣ. Вѣтковская церковь, яко нѣкое зерцало, всѣхъ въ себѣ воображаетъ, сама же себѣ не видитъ; всѣхъ согласiй судитъ, каково дiаконово, каково Епифанiево, сказуетъ и учитъ; а себе, яко древнихъ отторжеся обычаевъ, не разсмотряетъ. Той не вѣритъ сему, что творитъ не хощетъ, да извѣтомъ невѣрованiя свободенъ отъ того дѣла будетъ.

Предисловие к Ветковским посланиям

Спаси Христос: 0 
ПрофильЦитата Ответить
Новых ответов нет


Ответ:
1 2 3 4 5 6 7 8 9
большой шрифт малый шрифт надстрочный подстрочный заголовок большой заголовок видео с youtube.com картинка из интернета картинка с компьютера ссылка файл с компьютера русская клавиатура транслитератор  цитата  кавычки моноширинный шрифт моноширинный шрифт горизонтальная линия отступ точка LI бегущая строка оффтопик свернутый текст

показывать это сообщение только модераторам
не делать ссылки активными
Имя, пароль:      зарегистрироваться    
Тему читают:
- участник сейчас на форуме
- участник вне форума
Все даты в формате GMT  3 час. Хитов сегодня: 31
Права: смайлы да, картинки да, шрифты да, голосования нет
аватары да, автозамена ссылок вкл, премодерация вкл, правка нет