ДРЕВЛЕПРАВОСЛАВИЕ. Форум старообрядцев всех согласий
УВАЖАЕМЫЕ ГОСТИ, данный старообрядческий форум не осуществляет миссионерской деятельности и создан для общения между христианами старого обряда. На форуме существует "Премодерация". Извините за неудобства, Для того, чтобы зарегистрироваться на форуме староверов, напишите сообщение и поставьте галочку "Зарегистрироваться" рядом с кнопкой "Отправить". После трех сообщений по премодерации, те кто отказываются регистрироваться, допускаться более на древлеправославный форум не будут.

АвторСообщение



Сообщение: 6367
Зарегистрирован: 19.10.07
Откуда: РФ, Москва
ссылка на сообщение  Отправлено: 24.10.09 23:45. Заголовок: Диакон Феодор с соузниками Пустозерскими


[more]ОТВЕТ ПРАВОСЛАВНЫХ



[И Правила, и книга Ответ наш о православних догматех – за руками – послано все с Поликарпом. И ты, братец Иван, порадей о пользе церкви Христовы опасно и сотвори так, как отец приказывал вам: в Соловки пошли и Москве верным. И тут (на Мезени) давай списывать верным человеком, иже довольны будут, и иных научити, а списывали бы добрым письмом (диакон Феодор, из письма к сыну Аввакума Ивану)];

[Еще же от меня и от братии дьяконово снискание послано в Москву, правоверным гостинца, - книга «Ответ православных» и обличение на отступническую блудню, писано в ней правда о догматех церковных. (из «Жития Аввакума»)]



Книга сия, глаголемая Ответ православных

Во имя Бога-Отца, и Сына Его Исуса Христа, и Пресвятаго Духа, единаго во Святей Троице, истиннаго Бога.

Ответ православных, благочестия поборников, о Сим-воле православныя веры [еже есть Верую во единаго Бога] и о прочих церковных догматех правых к хулящим старыя святыя и непорочныя книги,

и своя, догматы нововводяще растленныя, и теми ныне христоименитыя люди всеа Руския земли возмутивше.



И ты, всяк православный читателю, внимай зде крепце и разсуждай лжу со истинною трезвым умом, понеже инаго такова верна свидетелства не обрящеши нигде же в нынешнее последнее время великаго и многаго ради гонения на церковь, Богу попустившу грех ради наших.

«И се ныне прииде час искушения на всю вселенную [по От-кровению Богословлю], и искусити живущих на земли» {на поле: Апок. глава 3}, в том же искушении и мы плаваем, борющеся со многим обуреванием про-тивных духов, но кормщика и правителя корабля своего имамы Хри-ста истиннаго, рекшаго, яко «Церкви Моея врата адова не одолеют» {Мф. зач. 67}; и о сем до зде.

Зри же свидетельства о Символе православныя нашея християнския веры и в коих местех ныне разодран новой.

[Первое]. Против древних — литера приложена, [«иже»]: «и во единаго Господа Иисуса Христа» глаголют, и тою прилагатель-ною литерою отделяют человечество Сына Божия во ин состав от Божества. И того прилагательнаго слова ижа ко Исусу отнюдь ни во единой древних книг несть — ни в рукописных, ни в печатных, что есть книг в Рустей земли, но везде «и во единаго Господа Исуса Христа». И в прочих словесех писано: «Исус, Исуса, Исусе, Ису-су». И аще бы годно то было матери нашей святей росийской церк-ви, еже глаголати и писати Спасово имя Исус Иисусом, тогда бы еще древния преводницы святии Кирил Философ и брат его Мефодий, епископ Моравский, и прочии по них превели бы со греческаго языка на наш словенский язык в книгах «И [и]суса». Но несть, несть!

[Второе]. В Символе погрешение учинили, отняли литеру аз. Где стоит в старых книгах в Символе: «Бога истинна от Бога истинна рожденна, а не сотворенна», а ныне пишут и глаголют: рожденна, несотворена. А та литера аз стоит в нашем непорочном Символе против сквернаго еретика Ария, яко острое копие. Той бо Арий, враг, хуляше Сына Божия, тварь нарицая его, а не Творца твари; того ради святии отцы, 300 и 18, на Первом Вселенском соборе обличивше проклятаго Ария, разделяющаго триипостасное Боже-ство Святыя Троицы, и то слово аз в Символ противу нечестивыя хулы его, яко меч, поставиша на отсечение ереси его, и тою лите-рою, азом, скверное сердце его прободоша, глаголюще в Символе веры [рожденна Сына Божия от Отца прежде всех век] рожден-на, а не сотворенна, единосущна Отцу, им же вся быша. И тако стоит и стоял доднесь во всех древних святых книгах, рукописных и печатных, в киевских и московских, в сербских и болгарских, и острожских — везде в Символе «рожденна, а не сотворенна».

[Третии]. Раскол положиша ныне в Символе: вместо несть кон-ца — не будет конца, будущим глаголом, а не настоящим време-нем. И сего речения отнюдь же несть во всех вышереченых книгах, в Символе, но во всякой книге: Его же царствию несть конца, яко уже Господь наш Исус Христос и воцарился в дому Ияковли во веки, сиречь в церкви верных. И тако предан бысть Символ от свя-тых отец 1-го собора, и тако по них держаша вси святии и держат доныне, кроме отпадших единства веры. Тии бо едини преложиша в Символе не будет конца вместо несть конца и потпирают себя глаголом архангеловым токмо, егда той послан бысть благовес-тити зачатие превечнаго Сына Божия ко Пресвятей Деве Марии и глагола ей: «Зачнеши во чреве, и родиши Сына, и наречеши имя Исус, и воцарится в дому Ияковли во веки, и царствию Его не будет конца». И сие глагола архангел Богородице будущим глаголом, хо-тящая ся збыти на Пречистей, «еже зачнеши, — рече, — и родиши, и наречеши Ему имя, и сей будет велий, и воцарится, и царствию Его не будет конца». И се истинна от архангела к Богородице Деве реченна быша. И по сему их толкованию аще будут рассуждати себе о Христе в Символе веры, то далече отпадут от истинны Христовы и в жидовство уклонятся. Тако по их заблужению и ныне еще Христос не воплотился, ни воцарился, но будет еще родитися и царствовати.

О Господи Исусе Христе, пощади нас от таковаго неправославнаго мудрования! О порождения ехидна, доколе грызете чре-во матери своея, доколе терзаете то! Лучше бо вам не прелагати предел вечных, яже положиша отцы наши. Почто остависте сосцы матери своея и за чюжия хватаетеся, лестное млеко? О мятежни-цы церковнии, лучше бы было вам тот же свиток православия, в ру-ках держаще, прочитати, его же вы во святом крещении обещавшеся цела и непорочна хранити до смерти своея! И отвсюду вы обличаеми во своей неправде, и негде уклонитися от солнца правды. Закрываетеся архангеловыми глаголы, что неприлично к тому Сим-вола мудрованию полагати не будет конца Христос, Спас наш, как воцарился по благовещению архангела Гавриила, тому 1675 лет [по синодальному 1667], и царствует ныне всеми языки, и царствовати будет во веки, и царствию Его горнему и долнему ныне несть конца, яко и ныне и присно царствует, верными — по присвоению словеси, неверными же — по словеси создания. И глаголем вам, кривящим веру, а не правящим глаголете Символ исправляти в новых книгах з древ-них харатейных книг и сербских, а в харатейных и прочих книгах несть конца, якоже и прежде рекохом, и вы та, готовая оставльше и за иная хватаетеся льстивно. На что сами сосластеся, от того же обличаетеся, яко лжу глаголете, и сами от своих словес осуждаетеся, яко преступницы закона Христос глаголет «Горе человеку тому, им же соблазн приходит».

Четвертое погрешение в Символе — о истинном Святем Дусе, еже, истинства его отметающеся, глаголют «Истинный — прилог есть». А кто приложил, того они показати не могут ни лица, кто приложил, ни времени его, ни места, где и когда то бысть тако, и когда на свету не бысть верных християн, что о таком деле вси умолчаша? Скажите, ненавидящии, в Символе Господа истиннаго, но вем, яко и уст отверсти не можете о сем!

Мы же истиннаго благодатию просвещаеми и наставляеми тем же слуха ради верных, зде предложим многия облацы сви-детелей, яко истинный в Символе всегда бысть. И от святых отец 150-ти, тако веруем, предан бысть на 2-м Вселенском соборе всему исполнению церковному. И о сем слово зде начинается от кон-ца веры и до начала доходит, сиречь от московских книг святых до Втораго Вселенского собора и до самого началника веры и со-вершителя Исуса, всяко бе по ряду слово впред идый объявит.

Вонми, всяк православный, нелюбоприятелне, но благопослушателне, и всяко изволение злое от ума изгнав. Не бо своя ищем поставити, но готовая вся на среду предлагаем, яже от многих — лености ради — утаися. Нами же многотрудно поискася истинна, как распря наста, и многим потом и слезами снискася многаго ради книжнаго разгласия о истинном, но истинный сам себе прославля-ет ясно и устами святых своих глаголет велегласно, лучи своя в вер-ных сердца простирает и призывающих его на истинну наставляет. А кто воставая на истиннаго — погибает и в непрощенное нечес-тие себя вметает.



Свидетельства о исповедании Святаго Духа



Во всех московских православных книгах, печатных при бла-гочестивых царех Иоанне Васильевиче, Феодоре Иоанновиче, Ми-хаиле Феодоровиче, и при нынешном государе царе Алексее Ми-хайловиче, и при пятих святейших московских патриарсех до Ни-кона-отступника, возмутившаго святую церковь, и в тех книгах не-порочных, в Часословах, во Псалтырях с воследованием, и Треб-никах , и Минеях общих и месячных, декабря и генваря, в Цар-ских Часех, во всех и в Духа Святаго, Господа, истиннаго и животворящаго. И теми святыми книгами наполнися вся Росия, свидетельствованными пятию святейшими патриарси, и митрополиты, и архиепископы, и епископы, при них бывшими, и всем освященным собором. И никто от них, святых пастырей наших, не зазре отнюдь в Символе веры и ни в малом чесом от догмат святых, но вси друг по друзе идуще, и якоже приимше что, тако то и держаще и преподавающе друг другу без притыкания и порока, тщащеся соблюсти цер-ковь Христову, и православныя догматы невредны сохранити, и люди христоименитыя бдяще во православии упасти, и души своя за них полагающе, яко истиннии пастырие Христова винограда.

От пятих же святейших патриарх два исповедника Гермоген и Филарет. Святейший Гермоген пострада за церковь Христову от злочестивых поляк, заморен бысть гладом в Чюдове монастыре, владущим им тогда Москвою после ростриги. Святейший же Фила-рет в Полше от нечестивых же ляхов пострада много лет за церковь же святую, но благочестия не предал и с победою возвратися во свое отечество, и о сих писано во своих местех. Нам же о настоящем деле глаголати истинну подобает на утвержение верным.

И в Книге «о правой веры», в четвертой главе, о Святем Дусе «... и в Духа Святаго, Господа, истиннаго и животворящаго».

И в Книге, иже глаголется Кирила Иеросалимскаго: «... и в Духа Святаго, Господа, истиннаго и животворящаго», чти лист 89, 127, 258, 380, и 383, 405, 416, и лист 507 совершенно.

И и киевских Часословцах, печатаных в Печерском монасты-ре в лето от Рожества Христова 1660 году, и в тех; «...и в Духа Святаго, Господа, истиннаго и животворящаго», — и прочая вся Символа добре.

И Иверского монастыря на Валдае Никоновы печати Ча-сословы в четверть изданы по его велению, и в тех: «И в Духа Святаго, Господа, истиннаго и животворящаго», — и прочая вся со старыми сходна в них. И зри всяк Никоново заблужение ума: и так и сяк верует!

И и книге Болшом

все понял... Спаси Христос: 0 
ПрофильЦитата Ответить
Ответов - 2 [только новые]





Сообщение: 6368
Зарегистрирован: 19.10.07
Откуда: РФ, Москва
ссылка на сообщение  Отправлено: 24.10.09 23:46. Заголовок: Мы же, вернии, вси е..


[more]Мы же, вернии, вси едиными усты и единым сердцем славим и воспеваем пречестное имя Бога-Отца Вседержителя, и Сына Его единороднаго Исуса Христа — Бога не нага и человека не проста, и Пресвятаго Духа, единосущнаго Отцу и Сыну, Господа истиннаго, единаго во Святей Троице истиннаго Бога, ныне, и присно, и в безконечныя веки! Аминь, аминь, аминь!



О молитве Исусове, еже есть:

«Господи Исусе Христе, Сыне Божий, помилуй нас»



Сию святую молитву ныне нецыи каникулы, глаголюще не-истовым языком, называют ю еретической молитвой, а нас, всех пра-вославных христиан, тако научили мнозии церковнии учители, а не еретицы. Святый Иоанн Златоуст учит на всяком месте молитву сию творити: «Господи Исусе Христе, Сыне Божий, помилуй нас!»; чти Пролог, апреля во 18 день. И в Беседах апостольских тако же молитва та, и в Толковом евангелии, в неделю 17, молитва та же Исусова, и в Книге Иоанна Лествечника, лист 155, молитва: «Гос-поди Исусе Христе, Сыне Божий, помилуй нас!» Чти и в Патерике Киево-Печерского монастыря святых отец, в Житии святаго Нико-лы, Святоши рекомаго, и прочих отец, молитва тако же творима ими. И преподобный Иосиф Волоколамский в своей книге Просве-тителе, что писал на новыя жиды руския, ту же молитву учит творити: «Господи Исусе Христе, Сыне Божий, помилуй нас!» Еще же и в книгах святых отец Григория Синаита и аввы Дорофея тако же молитва: «Господи Исусе Христе, Сыне Божий, помилуй мя!» И во всех святых книгах молитва писана: «Господи Исусе Христе, Сыне Божий, помилуй нас!» И сия молитва есть в книгах, ретце еже есть: «Господи Исусе Христе, Боже наш, помилуй нас!», и никто же хулит. Он, Спас наш, свет един, Сын Божий и Бог, да во своих та пределех стоит на возгласех иерейских. А они, безумнии люди, сея святыя молитвы [еже есть: «Господи Исусе Христе, Сыне Божий, помилуй нас!»] и слышати не хотят, и аминя не отвещают сей молитве, кто Сына Божия речет! Тако бо сатана их омрачил дураков! А Христос, Сын Божий, сам глаголет во святом Евангелии: «Иже не чтет Сына, не чтет и Отца, пославшаго Его», Иоанн, зачало15. И Богослов, друг Христов, глаголет: «Всяк отметаяйся Сына, ни Отца имат, а исповедаяй Сына, и Отца имат», 1-е соборное послание, зачало 71-е. Есть писано в житии святаго Селивестра, папы Римскаго, и в Книге Иякова, иже от жидов бысть, христиа-нин чюден. Тамо во прении с ними жиды глаголюще: «Какой Сын у Бога? Несть! Еда Бог жену имат?»; ругающеся пси: «Жены у Бога несть, откуду Сын ему есть?» Нас же пощади, Господе Исусе Хрис-те, Сыне Божий, от таковаго проклятаго жидовскаго мнения, вемы бо извесно и веруем, яко ты еси Сын Божий, рожденный от Бога-Отца безлетно и безстрасно прежде век, нас же ради в лето, от Пресвятыя Девицы. Сугуб еси, Христе мой, сугубо и рождение твое ис-поведуем, горнее же и дольнее, аминь.

О всем зде вкратце писано, а о всей беде новых книг аще пи-сать все, то книга с Устав будет.



Сказание отчасти, ведомости ради православным,

о превращении новых книг и богомерзких ересех в них и плевелах,

их же враг человек насеял на погибель душам христианским,

паче же на истребление православныя веры сотвори сие льстивый сатана



По тысящи лет от волния страсти Господа нашего Исуса Хри-ста развязан бысть змий древний, сатана, на мало время да льстит народы, якоже глаголет во Откровении Богословле, глава 20. И егда, выскочив из безны, прииде на первое свое место, на Запад, идеже свержен бысть с небеси, и тут хоботом своим, папою Римским, отторже третию часть звезд небесных, сиречь православных, от веры — церковнаго неба — и поверже их на землю {Апок., глава 12}, сиречь на плотское мудрование, еже «вражда на Бога» глаголется, по Апос-толу. И той сатана Римское царство на Западе, идеже престол его есть, ученил матерь и приятилище всех ересей и источник всякаго нечестия. Той же Рим глаголется и «любодеица» [по Апокалепсису] {глава 17}. С нею же любодействуют царие земстии и упишася живущии на земли от вина любодеяния ея, сиречь от ересей римских. И ту любодеицу-жену, римскую блядь, виде Иоанн Богослов сидящу на звери чермном, исполнь имен хулных, и прочее, и имущу чашу злату в руце своей, полну мерзости и скверн любодеяния ея, и прочее тамо. И чаша златая полна мерзости, то есть римскаго их костела мудрость, украшена философскою коварною лестию, а полна богомерзских ере-сей безчисленных, ими же уловиша весь свет; ныне видим койждо язык во свое время по совету лукаваго сатаны, возгнездившагося на Западе. Ведый бо себе сатана, яко время мало имат по Писанию, того ради тщится всеми силами своими поклонитися прелести рим-ской всем живущим на земли {Апок., глава 12}. И в наше пресветлое Руское царство до сих времен многажды вселукавый враг заглядывал, мысля от веры правыя отторгнута нас, но не попустившу Богу тогда, яко нет у еще исполнися Писание и число зве

все понял... Спаси Христос: 0 
ПрофильЦитата Ответить



Сообщение: 6369
Зарегистрирован: 19.10.07
Откуда: РФ, Москва
ссылка на сообщение  Отправлено: 24.10.09 23:46. Заголовок: По новым же служебни..


Скрытый текст


все понял... Спаси Христос: 0 
ПрофильЦитата Ответить
Ответ:
1 2 3 4 5 6 7 8 9
большой шрифт малый шрифт надстрочный подстрочный заголовок большой заголовок видео с youtube.com картинка из интернета картинка с компьютера ссылка файл с компьютера русская клавиатура транслитератор  цитата  кавычки моноширинный шрифт моноширинный шрифт горизонтальная линия отступ точка LI бегущая строка оффтопик свернутый текст

показывать это сообщение только модераторам
не делать ссылки активными
Имя, пароль:      зарегистрироваться    
Тему читают:
- участник сейчас на форуме
- участник вне форума
Все даты в формате GMT  3 час. Хитов сегодня: 10
Права: смайлы да, картинки да, шрифты да, голосования нет
аватары да, автозамена ссылок вкл, премодерация вкл, правка нет